شرکت داتام تولید کننده انواع روغن های خوراکی از جمله روغن زیتون، روغن کنجد و روغن های ترکیبی کنجد، کانولا و آفتابگردان است که برای مصارف گوناگون همچون سرخ کردن، پخت و پز و سالاد این محصولات را به بازار مصرف عرصه می نماید. روغن های داتام از بهترین دانه های روغن با بالاترین سطح کیفی تولید می شوند تا روغن حاصل از آنها دارای بالاترین کیفیت و بالاترین ارزش غذایی باشد. با ما همراه باشید تا در ادامه بیشتر در مورد روغن های داتام اطلاعات کسب کنید.

تنوع روغن های گیاهی مختلف در دنیای امروز به همراه برندهای گوناگون تولید کننده این روغن ها باعث شده برای انتخاب روغن مایع مورد نظر خود دچار سردرگمی شویم. از یک سو انتخاب روغن سالم و طبیعی که از دانه های سالم تولید شده باشند. از سوی دیگر برند تولید کننده روغن که در فرایند تولید روغن از روش های سالم و غیرشیمیایی استفاده کند. این دو مولفه باعث شده برای انتخاب روغن مایع خوراکی دغدغه داشته باشیم و برای انتخاب گزینه مناسب به مشکل بر بخوریم.

در میان برندهای مختلفی که روغن خوراکی عرضه می کنند کمتر گزینه ای یافت می شود که روغن های سالم و ارگانیک هم داشته باشد. منظور روغن های زیتون و کنجد است. در این میان برند داتام تمرکز خود را روی تولید روغن های سالم و ارگانیک معطوف کرده تا از این طریق بتواند در جهت بهبود سلامت جامعه مفید واقع شود. در عین حال داتام روغن های ترکیبی دیگری را در سبد محصولات خود دارد که به دلیل ترکیبی بودن دارای خواص بیشتری هستند. در ادامه ضمن معرفی یک یک محصولات داتام خواص هر یک نیز ذکر شده است.

– روغن زیتون داتام

شاید بتوان گفت که در میان روغن های خوراکی روغن زیتون بهترین و پرخاصیت ترین روغن است که برای مصارف گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. از مصارف خوراکی همچون پخت و پز غذا و سرخ کردن تا مصارف درمانی همچون ماشاژ و مالش که تمام این مصارف به دلیل خواص گوناگون موجود در این روغن انجام می شود. علت این حجم از استفاده از روغن زیتون خواص بی شمار زیتون است که این خواص در روغن زیتون هم یافت می شود. روغن زیتون اصل و خالص که از نوع بکر یا فرابکر باشد تمام خواص مفید دانه های زیتون را در خود دارد.

روغن های طبیعی همچون روغن زیتون به دلیل این که خواص و فواید بی شماری دارند به دو روش تهیه می شوند. یکی روش ساده و سنتی است که به صورت کاملا طبیعی و ساده با استفاده از فشار روغن دانه ها گرفته می شود. در این روش خواص دانه ها حفظ شده و به داخل روغن منتقل می شود. به روغن حاصل از این روش روغن زیتون بکر یا فرابکر یا بودار گفته می شود. روش دیگر طوری است که طی آن بو و طعم زیتون از داخل روغن گرفته می شود و از این جهت به آن روغن زیتون بی بو یا تصفیه شده گفته می شود.

ویژگی های روغن زیتون داتام

روغن زیتون داتام روغنی است کاملا طبیعی و خالص که از بهترین دانه های زیتون گرفته شده است. روغن زیتون ما از نوع تصفیه شده و بدون بو است و ظاهر آن کاملا شفاف است. این روغن زیتون برای مصارف تفت دادن غذا، پخت و پز، تهیه سس و سالاد و مصارف خوراکی غیرحرارتی بسیار مناسب است. ما به شما تضمین می دهیم که روغن زیتون ما ۱۰۰% طبیعی بوده و هیچ گونه ماده نگهدارنده به آن اضافه نشده است. بنابراین می توانید با خیال راحت این روغن سالم و طبیعی را مصرف کرده و نگران سلامتی خود نباشید.

روغن زیتون داتام

روغن زیتون تصفیه شده داتام به دلیل این که طی فرآیندهای نوین و پیشرفته تصفیه شده است دارای بالاترین کیفیت و کمترین ناخالصی می باشد و به همین دلیل نقطه دود آن به بالاترین میزان ممکن رسیده است. روغن زیتون ما نقطه دود بالاتری نسبت به نوع بکر روغن زیتون دارد که علت هم همان تصفیه ناخالصی های آن است. یک نکته مثبت این محصول این است که برخلاف دیگر روغن های تصفیه شده کارخانه ای در خود هیچ مقدرای از مواد نگهدارنده را ندارد. برخی از خواص فوق العاده روغن زیتون به شرح زیر است.

  • کاهش نسبی فشار خون
  • کمک به سلامت رگها
  • کاهش احتمال بروز بیماری های قلبی عروقی
  • کاهش کلسترول بد خون (LDL)
  • تقویت حافظه
  • بهبود دردهای روماتیسمی

ویژگی دیگر روغن زیتون ما این است که به دلیل تصفیه شده بودن دارای نقطه دود بالاتری نسبت به دیگر روغن ها است و این باعث شده برای تفت دادن غذا و سرخ کردن های سطحی با شعله ملایم مناسب باشد. توجه کنید که تنها برای سرخ کردن با شعله ملایم مناسب است و برای سرخ کردن عمیق با شعله زیاد به هیچ عنوان مناسب نیست.

– روغن کنجد داتام

یکی دیگر از دانه های گیاهی پرخاصیت و فوق العاده دانه کنجد است که یکی از مغذی ترین دانه‌های طبیعی به حساب می آید. همانطور که می دانید اگر روغن به روش طبیعی استخراج شود باعث می شود تمام خواص دانه به داخل روغن منتقل شود. لذا یک روغن کنجد سالم و طبیعی تمام خواص فوق العاده دانه های کنجد را در خود دارد. منظور از روغن کنجد سالم و طبیعی این است که اولا دانه های آن به صورت طبیعی و بدون دستکاری بدست آمده باشد و ثانیا طی فرآیند تولید آن هیچ ماده افزودنی به آن اضافه نشده باشد.

روغن کنجد هم دقیقا همچون روغن زیتون دو نوع بکر و تصفیه شده را دارد که نوع تصفیه شده آن بدون بو و مزه بوده و خواص دانه های کنجد در آن وجود ندارد. اما نوع بکر روغن کنجد هم بو و هم مزه دارد و هم تمام خواص کنجد در آن باقی مانده است. بنابراین برای بهره مندی از خواص روغن کنجد باید از روغن کنجد بکر استفاده کرد. البته برخی سخن از روغن کنجد فرابکر به میان می آورند اما روغن کنجد بکر و فرابکر تا حد زیادی به هم شباهت دارند و مهم این است که هر دو به صورت طبیعی استخراج می شوند.

ویژگی های روغن کنجد داتام

روغن کنجد داتام یک روغن طبیعی و سالم است که از بهترین و مرغوب ترین دانه های کنجد یزد تولید می شود. طی فرایند تولید و استخراج این روغن ها تمام نکات و مولفه های بهداشتی و علمی رعایت می شود تا محصول بدست آمده بدون هیچ آلودگی و مشکلی باشد. همچنین ما در فرآیند استخراج روغن کنجد از مواد افزودنی صنعتی استفاده نمی کنیم و تلاش داریم روغن حاصل سالم و طبیعی باشد.

روغن کنجد داتام

روغن کنجد داتام صد درصد طبیعی است و هیچ ماده افزودنی به آن اضافه نشده است. این روغن با روش های علمی به صورت دقیق تصفیه شده و ناخالصی های آن زدوده شده است. روغن کنجد ما کاملا شفاف و بدون بو است و از آن می توان برای مصارف گوناگون خوراکی و درمانی استفاده کرد. این روغن به دلیل استفاده از فرآیندهای جدید تولیدی مطالب با استانداردهای بین المللی تولید شده و دارای بالاترین شاخص های کیفی می باشد. برخی از خواص روغن کنجد به شرح زیر است.

  • کاهش فشار خون افراد دارای فشارخون بالا
  • جلوگیری از انسداد عروق و سکته قلبی
  • کاهش دهنده کلسترول بد خون(LDL)
  • افزایش دهنده کلسترول خوب خون (HDL)
  • پیشگیری از ایجاد آرتروز و بیماری های مفصلی
  • ایجاد شفافیت و لطافت در پوست
  • جلوگیری از ایجاد آلزایمر
  • جلوگیری از پوکی استخوان

از روغن کنجد داتام می توانید هم برای پخت و پز غذا استفاده کنید و هم با آن مواد غذایی را تفت داده و با شعله ملایم سرخ کنید. روغن های طبیعی تنها برای سرخ کردن با شعله ملایم مناسب هستند. از روغن کنجد غیر از موارد خوراکی برای مصارف مالشی و درمانی هم استفاده می شود که علت خواص بسیار آن است. همچنین از آن برای تولید مواد آرایشی و بهداشتی خانگی نیز استفاده می شود چراکه روغن کنجد تاثیر زیادی روی سلامت و زیبایی پوست دارد.

– روغن کنجد و کانولا داتام

روغن کنجد و کانولا داتام یک روغن ترکیبی است که از روغن های کنجد و کانولا بدست آمده است. هدف از تولید روغن های ترکیبی افزایش خواص و ویژگی های مثبت روغن است. به این صورت که دو یا چند روغن با هم ترکیب می شوند تا در نتیجه آن روغن حاصل دارای جمیع خواص تک تک روغن ها باشد. روغن کنجد و کانولا نیز دارای هم خواص روغن کنجد و هم خواص روغن کانولا می باشد.

روغن کنجد و کانولا داتام

روغن کانولا در میان روغن های گیاهی بالاترین میزان امگا۳ را دارد و میزان پیوند تک غیر اشباع آن نیز بالاترین است. همچنین این روغن در بین روغن های گیاهی کمترین میزان چربی اشباع را دارد که همه این ها باعث شده روغن کانولا یک روغن بسیار مفید و سالم باشد. روغن کنجد هم که دیگر جمیع خواص روغن ها را در خود دارد و به نوعی یک روغن با خواص فوق العاده به حساب می آید.

ویژگی های روغن کنجد و کانولا داتام

 از این جهت تیم فنی و تخصصی داتام بر آن شد تا با ترکیب این دو روغن یک روغن پرخاصیت و مفید برای مصرف عموم تولید کند. لذا طی ماه ها تحقیق و بررسی این ترکیب را با نسبت ۴۰ درصد روغن کنجد و ۶۰ درصد کانولا که کاملا علمی است بدست آورد. روغن کنجد و کانولا دارای مقدار بالایی از امگا۳ بالا است و میزان مناسبی از ترکیب اسیدهای چرب امگا۳، امگا۶ و امگا۹ را دارد. این محصول یک روغن مناسب برای حفظ سلامتی است که مولفه های مختلف بدن را در حالت ایده حال حفظ می کند.

  • کمک به پیشگیری از دیابت
  • پیشگیری از ایجاد سرطان
  • کمک به درمان استرس و افسردگی
  • کاهش احتمال بیماری های قلبی و عروقی
  • جلوگیری از ریزش مو

لازم به ذکر است که این ترکیب روغنی برای سالاد و مصارف بدون حرارت بسیار مناسب است. برای مصارف پخت و پز و سرخ کردن های با شعله ملایم نیز بسیار خوب است اما با حرارت بالا نمی توان از آن استفاده کرد.

– روغن کنجد و کانولا و آفتابگردان داتام

این محصول ترکیبی از سه روغن کنجد، کانولا و آفتابگردان عینا همچون روغن قبلی است با این تفاوت که روغن آفتابگردان به آن اضافه شده است. هدف از تولید این محصول ارائه روغنی سالم با نقطه دود بالا بوده تا مناسب برای سرخ کردن مواد غذایی باشد. لذا این ترکیب با بهترین نسبت از روغن های مذکور تولید شده که دارای بالاترین نقطه دود برای سرخ کردن باشد.

روغن آفتابگردان داتام

لازم است بدانید که روغن آفتابگردان در میان روغن های گیاهی خوراکی بالاترین میزان نقطه دود یا همان حرارت پذیری را دارد. از این جهت است که اکثر روغن های مخصوص سرخ کردن از ترکیب روغن آفتابگردان تولید می شوند. ما نیز برای افزایش نقطه دود این محصول از ترکیب روغن آفتابگردان استفاده کرده ایم.

ویژگی های روغن کنجد و کانولا و آفتابگردان داتام

طبیعتا به دلیل وجود روغن کانولا در این ترکیب میزان امگا۳ در سطح بالایی قرار دارد و وجود روغن کنجد باعث شده میزان ویتامین E در آن افزایش پیدا کند. همچنین به دلیل افزدن روغن آفتابگردان به این ترکیب و همچنین وجود روغن کانولا در آن سبب شده روغن حاصل مقاومت حرارتی بالایی داشته باشد. لذا این یک روغن مناسب برای سرخ کردن عمیق می باشد. برخی از ویژگی های محصول به شرح زیر است.

  • کاهش فشار خون افراد مبتلا به این بیماری
  • جلوگیری از انسداد عروق
  • جلوگیری از بروز سکته قلبی
  • کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب خون
  • پیشگیری از بیماری های استخوان
  • کمک به کنترل قند خون

توجه داشته باشید که این روغن بر خلاف روغن های معرفی شده در بالا مخصوص سرخ کردن است و حرارت پذیری بالایی دارد. لذا می توانید با خیال راحت از آن برای سرخ کردن مواد غذایی به صورت عمیق استفاده کنید. البته توصیه می شود هیچ وقت حتی با بهترین روغن های سرخ کردنی هم مواد غذایی را روی شعله زیاد قرار ندهید چراکه حرارت زیاد باعث می شود ماده غذایی به سرعت تغییر حالت داده و خواص آن از بین برود.

مشاهده کردید که شرکت داتام چه روغن های سالم و متنوعی برای مصارف گوناگون تولید می کند. لذا به شما توصیه می شود برای حفظ سلامتی خود از این روغن های سالم و طبیعی استفاده کنید. برای اطلاع از جزئیات محصولات به فروشگاه داتام مراجعه کنید و پس از انتخاب محصول آن را به صورت اینترنتی خرید نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *